Danish_seagulls_on_the_coast-8_original-v2.jpg

Organisationsudvikling

Mange faktorer er i spil, når vi skal arbejde sammen som mennekser. I mit arbejde med ledere, personale og teams er hovedfokus, at blive mere bevidst om sig selv, så den enkelte kan tage ansvar. Herefter arbejdes der med at forstå andre.

 
  • Organisationsudvikling

  • Teamudvikling

 
  • Lederudvikling

  • Wellbeing

 
  • Stresshåndtering

  • Medarbejderudvikling

I mit arbejde med organisationer, tager jeg som oftest udgangspunkt i talenter. Den skaber et fælles sprog og en øget opmærksomhed hos den enkelte, som derefter kan integreres i teamet. Jeg arbejder holistisk og kan på den måde se teams i et større perspektiv.

 

Organisationsudvikling

  1. Identifikation af teamets styrker og svagheder: Jeg identificerer hver enkelt medarbejders styrker og svagheder, så teamet kan drage fordel af dem og tage hensyn til dem i arbejdsfordelingen.

  2. Bedre kommunikation: Når teamet har identificeret deres personlighedstype og hvordan de kommunikerer, kan de bedre forstå hinandens perspektiver og arbejde mere effektivt sammen.

  3. Bedre konflikthåndtering: Jeg identificerer potentielle konfliktpunkter i teamet og giver redskaber til at håndtere dem på en konstruktiv måde.

  4. Forbedret arbejdsfordeling: Ved at forstå hver enkelt medarbejders styrker og svagheder, kan arbejdsfordelingen optimeres, så hver medarbejder kan bidrage mest muligt til teamets succes.

  5. Øget trivsel: Når teamet har en bedre forståelse af hinanden, og hver medarbejder har en tydelig rolle og opgave, øges trivslen, og der opstår et mere harmonisk arbejdsmiljø.

Jeg bruger bl.a. en talentetest som er en enkel og effektiv metode til organisationsudvikling, der kan gavne alle teams uanset størrelse eller type. Ved at implementere viden fra testen i arbejdet, kan teamet opnå bedre samarbejde, produktivitet og trivsel.


Lederudvikling

For at hjælpe ledere med at forbedre deres ledelseskompetencer og skabe et mere harmonisk arbejdsmiljø, benytter jeg mine mange års erfaring i relationelt arbejde, som sætter mig i stand til at se hvor den enkeltes forcer ligger både fagligt og personligt.

  1. Identifikation af personlighedstype: Jeg identificerer lederens personlighedstype og kommunikationsstil. Herefter hjælper jeg lederen med at forstå, hvordan deres personlighedstype kan påvirke deres ledelsesstil og interaktion med medarbejdere.

  2. Bedre kommunikation: Her hjælper jeg ledere med at lære kommunikationsteknikker, der tager hensyn til forskellige personlighedstyper, samt forstå forskellige kommunikationsstile og dermed tilpasse kommunikation til den enkelte medarbejdere.

  3. Konflikthåndtering: Her hjælper jeg ledere med at håndtere konflikter på en konstruktiv måde og identificere potentiale konfliktpunkter for at forebygge konflikter og skabe et mere harmonisk arbejdsmiljø.

  4. Identifikation af medarbejdernes styrker og svagheder: Ved at identificere medarbejdernes styrker og svagheder, hjælper jeg lederen med at udvikle strategier til at optimere arbejdsfordelingen og tildele opgaver og ansvar, der passer bedst til medarbejdernes evner og interesser.

  5. Øget trivsel: Jeg hjælper ledere med at skabe et positivt og støttende arbejdsmiljø, samt identificere, hvordan forskellige personlighedstyper kan samarbejde bedst og skabe en mere harmonisk og effektiv arbejdsstyrke.

Jeg ønsker at forbedre ledelseskompetencer, optimere arbejdsfordelingen og skabe et mere harmonisk og produktivt arbejdsmiljø.


Stresshåndtering

Stres er en kompleks størrelse. Alle kan blive ramt af det, men vi vil alle blive ramt forskelligt, derfor er der heller ikke en metode eller et forløb, der kan hjælpe alle.

Stress på arbejdspladsen kan være meget udfordrende og påvirke vores mentale og fysiske sundhed negativt. Det er derfor vigtigt at forstå de faktorer, der bidrager til stress og lære at håndtere dem effektivt.

Jeg identificerer stressfaktorer og lære den enkelte at håndtere dem på en mere hensigtsmæssig måde. Jeg benytter bl.a. en talenttest, som måler forskellige personlighedstræk og egenskaber og kan give en detaljeret profil af personlige styrker og svagheder. Dette kan hjælpe til at forstå, hvordan man reagerer på stressede situationer, og hvilke områder man skal arbejde med for at forbedre sin håndtering af stress.

Når man kender sine personlige styrker og svagheder i forhold til stress, kan denne viden bruges til at tilpasse sin arbejdsstil og tage bedre beslutninger for at undgå unødvendig stress. Denne viden kan også bruges til at lære at håndtere stressede situationer på en mere konstruktiv måde, og derved mindske risikoen for, at stress bliver en langvarig tilstand.

I samtalen indrages min psykoterapeutisk baggrund, så den enkelte medarbejder kan få forløst de stresstriggere de måtte stå med.

Kontakt mig for en uforpligtende samtale.

Mika Røsholt

Kognitiv Coach og reg. psykoterapeut